rajopon.pl Opony Osobowe Zimowe Nokian Hakkapeliitta R5 EV 235/35 R20
235/35 R20 Nokian Hakkapeliitta R5 EV 92T XL MFS SilentDrive Zimowe
Nie w magazynie |
|||
---|---|---|---|
Cena producenta: | 2 562,98 zł | ||
Twoja cena: | 1 191,70 zł /sz s VAT 23% 968,86 zł bez VAT |
||
Dodaj do koszyka: | Dodaj do koszyka |
Producent: | Nokian |
---|---|
Nazwa: | Hakkapeliitta R5 EV |
Rozmiar: | 235/35 R20 |
LI: | 92 (630 kg) |
SI: | T (190 km/h) |
Kategoria: | Osobowe |
Sezon: | Zimowe |
EAN: | 6419440513973 |
---|---|
Kod producenta: | TF00018 |
Waga: | 11 kg |
Parametry opony | |
---|---|
Wzmocniona konstrukcja: | |
M+S: | |
3PMSF: | |
Rant ochronny: | MFS |
Samonośna technologia: | |
Homologacja: | |
Zoptymalizowany opór toczenia: | |
Zmniejszająca hałas: | SilentDrive |
Z kleistą warstwą uszczelniającą: | |
DOT: | |
Inne oznaczenia: |
Etykieta energetyczna | |
---|---|
Opór toczenia: | C |
Hamowanie na mokrej nawierzchni: | D |
Hałas zewnętrzny: | B (70dB) |
Przyczepność na śniegu: | TAK |
Przyczepność na lodzie: | |
EPREL: | 727679 |
Typ pojazdu: | Osobowe (C1) |

Oponę Hakkapeliitta R5 EV opracowała firma Nokian Tyres, najbardziej na północ położony producent opon na świecie i wynalazca opony zimowej. Nokian Tyres należy do światowych liderów pod względem bezpieczeństwa i ekologiczności i nieustannie kontynuuje swoje starania, aby zapewnić bezpieczną, inteligentną i zrównoważoną mobilność.
W przeciwieństwie do bieżnika Hakkapeliita R5, bieżnik oznaczony jako R5 EV z technologią Nokian Tyres SilentDrive™ Technologia SilentDrive™ przenosi komfort jazdy na maksimum. Wyjątkowo niski poziom hałasu osiągnięto |
Absolutna przyczepność
Największy postęp w zakresie bezpieczeństwa osiągnięto dzięki opracowaniu nowego wzoru bieżnika. Wzór Double Block Grip zapewnia doskonałą przyczepność i sterowność, które są szczególnie widoczne w obszarze barków opony. Rząd sztywnych bloków bieżnika zaczyna się w centralnej części opony i rozdziela się na dwa w kierunku barków. W porównaniu do swojego poprzednika, opony NOKIAN TYRES Hakkapeliitta® R3, nowa opona Hakkapeliitta R5 ma o 40% więcej bloków gumy w obszarze barków i w centralnej części. Dzięki temu ilość gumy stykającej się z powierzchnią jest większa o 4%, co zwiększa przyczepność na śliskiej nawierzchni.
Wyjątkowe osiągi na lodzie zapewniają unikalne kryształy Arctic Grip. Mikroskopijne kryształy są dodawane do mieszanki gumowej i działają jak wbudowane kolce, tworząc ostre i solidne krawędzie wewnątrz gumy dla maksymalnej przyczepności. Wraz z zużywaniem się opony, pojawiają się nowe kryształy, które zwiększają tak potrzebną przyczepność.Bezkompromisowe prace rozwojowe wyraźnie wpływają na ogólną wydajność opony w zimowych warunkach. W porównaniu do opony Hakkapeliitta R3, osiągi na lodzie i śniegu zwiększyły się nawet o 4%. Na przykład droga hamowania na lodzie została skrócona w porównaniu z drogą hamowania poprzednika przy hamowaniu z prędkości 80 km/h do całkowitego zatrzymania aż o 5,6 metra. Nowa Hakkapeliitta R5 ma również o 10% więcej lameli. Gęsta sieć komputerowo zoptymalizowanych lameli dobrze działa na lodzie, śniegu i suchych nawierzchniach. Te głębokie lamele zapewniają bezpieczną przyczepność, nawet gdy opona się zużywa. Samoblokujące się 3D lamele zamykają bloki gumy w miejscu kontaktu, zwiększając sterowność podczas skręcania i gwałtownych manewrów.
Hakkapeliitta R5 radzi sobie z wszystkimi zimowymi warunkami i oferuje przewidywalne osiągi na suchych, mokrych, oblodzonych i zaśnieżonych drogach. Jedną z najtrudniejszych sytuacji do opanowania jest błoto pośniegowe, zwłaszcza gdy pojawia się między pasami na ruchliwej autostradzie. Główne rowki na bieżniku opony, opracowane w celu ochrony przed niebezpiecznym aquaplaningiem na błocie pośniegowym, skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe z miejsca kontaktu opony z nawierzchnią. Rowki otwierają się od środka w kierunku barków, zapewniając wolną drogę do odprowadzania wody z powierzchni kontaktu. W ten sposób zapewniają stabilną i niezawodną przyczepność na drogach pokrytych wodą lub błotem pośniegowym.
Absolutny komfortHałas opony może znacząco wpłynąć na komfort jazdy. Przy niższym poziomie hałasu jazda jest dla kierowcy wygodniejsza i mniej męcząca. Przyjemnie niski poziom hałasu nowej Hakkapeliitta R5 został osiągnięty poprzez eliminację najbardziej uciążliwych szczytów hałasu, które ludzkie ucho jest w stanie rozpoznać wewnątrz pojazdu. Efektem tego selektywnego usuwania nieprzyjemnych dźwięków jest niższy poziom hałasu w kabinie pojazdu i większy komfort jazdy.
Nowy wzór Silent Touch zapewnia wygodną i spokojną jazdę dzięki nowemu rozmieszczeniu bloków gumy. Podczas gdy całkowita liczba bloków wzrosła, pojedyncze bloki i rowki są mniejsze. W połączeniu ze zrównoważonymi blokami gumy, wzór Silent Touch zapewnia stabilną sterowność, płynną jazdę i przyjemny poziom hałasu.
Absolutna ekologiczność
Lżejsze toczenie oszczędza paliwo i wydłuża zasięg baterii w pojazdach elektrycznych. Dzięki lekko toczącemu się bieżnikowi i mieszance gumy Green Trace, opona Hakkapeliitta R5 ma jeszcze niższy opór toczenia. Opona Hakkapeliitta R5 ma do 4,4% niższy opór toczenia niż jej poprzednik i aż o 15,5% lepszy opór toczenia w porównaniu ze średnią głównych konkurentów w segmencie opon premium.* Również w pojazdach elektrycznych wzrost efektywności energetycznej może być znaczący. W porównaniu z konkurentem premium, opona Hakkapeliitta R5 oferuje o 4,0% dłuższy zasięg. Może to oznaczać nawet 230 km więcej w trakcie jednej zimy.
Efektywność paliwowa w liczbach
Używanie opon zimowych o niskim oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii. W porównaniu z podobnymi oponami zimowymi premium, pojazdy z zamontowanymi oponami Hakkapeliitta R5 zużywają o 2,8% mniej paliwa. Na przykład w Finlandii kierowca może zaoszczędzić średnio do 48 litrów paliwa i zmniejszyć emisję CO2 o około 140 kg w ciągu czterech lat, co odpowiada szacowanemu cyklowi życia opony zimowej. Orientacyjne obliczenia pokazują, że samochody elektryczne jeżdżące na oponach Hakkapeliitta R5 mogą zaoszczędzić 170 kWh energii elektrycznej przez cały szacowany czteroletni okres użytkowania opon.
Opony o niskim oporze toczenia mają również pozytywny wpływ na społeczeństwo. Gdyby na przykład wszystkie samochody osobowe w Finlandii, Szwecji i Norwegii, które używają opon premium, jeździły na oponach Hakkapeliitta R5 przez cały okres ich użytkowania, szacunkowa oszczędność paliwa wyniosłaby 340 milionów litrów, czyli pojemność około 10 000 cystern. A emisje dwutlenku węgla zmniejszyłyby się szacunkowo o 900 000 ton. Korzyści dla społeczeństwa wynikające z tego zmniejszenia emisji CO2 szacuje się na 54 miliony euro, biorąc pod uwagę koszty społeczne węgla. **
NOKIAN TYRES Hakkapeliitta® R5 – Absolutne bezpieczeństwo
• Absolutna przyczepność w zimowych warunkach i zrównoważona kontrola
• Maksymalny komfort jazdy i cicha jazda
• Ekologiczna mobilność z oszczędnością paliwa



Bieżnik Double Block Grip. Wyjątkowa przyczepność i sterowność. Nowy bieżnik z podwójnymi blokami gumy zapewnia maksymalną przyczepność na śliskich zimowych nawierzchniach.
Krystaly Arctic Grip. Doskonała przyczepność na lodzie. Mikroskopijne kryształy trzeciej generacji są domieszane do mieszanki gumowej i działają jak wbudowane kolce, które tworzą ostre i solidne krawędzie wewnątrz gumy dla maksymalnej przyczepności. W miarę zużywania się opony, pojawiają się nowe kryształy, które zwiększają tak potrzebną przyczepność.
3D samoblokujące się lamele. Dokładna i przewidywalna sterowność. Samoblokujące się 3D lamele blokują ze sobą poszczególne bloki gumy w miejscu styku, co zwiększa sterowność podczas skręcania i gwałtownych manewrów.
Mieszanka gumy Green Trace. Bezpieczniejsza i bardziej ekologiczna jazda. Doskonała przyczepność we wszystkich zimowych warunkach, dłuższa żywotność i niski opór toczenia. Wysoka zawartość naturalnego kauczuku utrzymuje mieszankę gumy elastyczną we wszystkich warunkach. Ponad jedna trzecia mieszanki składa się z materiałów odnawialnych i zrecyklingowanych.
Bieżnik Silent Touch. Komfortowa i przyjemna jazda. Większy komfort opon Hakkapeliitta R5 został osiągnięty poprzez wyeliminowanie najbardziej uciążliwych szczytów hałasu.
Pokud ano, tak prosím vložte svůj příspěvek.