rajopon.pl Opony 4x4/suv Zimowe Nokian Hakkapeliitta R5 SUV 315/35 R22
315/35 R22 Nokian Hakkapeliitta R5 SUV 111T XL MFS Zimowe
12 szt. do 3 dni |
Dostępność: magazyn zewnętrzny: 12 szt. do 3 dni robocze |
||
---|---|---|---|
Cena producenta: | 3 180,33 zł | ||
Twoja cena: | 1 464,77 zł /sz s VAT 23% 1 190,87 zł bez VAT |
||
Dodaj do koszyka: | Dodaj do koszyka |
Producent: | Nokian |
---|---|
Nazwa: | Hakkapeliitta R5 SUV |
Rozmiar: | 315/35 R22 |
LI: | 111 (1090 kg) |
SI: | T (190 km/h) |
Kategoria: | 4x4 |
Sezon: | Zimowe |
EAN: | 6419440546025 |
---|---|
Kod producenta: | T432761 |
Waga: | 18 kg |
Parametry opony | |
---|---|
Wzmocniona konstrukcja: | |
M+S: | |
3PMSF: | |
Rant ochronny: | MFS |
Samonośna technologia: | |
Homologacja: | |
Zoptymalizowany opór toczenia: | |
Zmniejszająca hałas: | |
Z kleistą warstwą uszczelniającą: | |
DOT: | |
Inne oznaczenia: |
Etykieta energetyczna | |
---|---|
Opór toczenia: | B |
Hamowanie na mokrej nawierzchni: | D |
Hałas zewnętrzny: | B (73dB) |
Przyczepność na śniegu: | TAK |
Przyczepność na lodzie: | TAK |
EPREL: | 1288086 |
Typ pojazdu: | Osobowe (C1) |

Hakkapeliitta R5 SUV to zimowa opona bez kolców przeznaczona dla samochodów osobowych, crossoverów i SUV-ów. Opona Hakkapeliitta R5 SUV, opracowana specjalnie z myślą o potrzebach dużych i wydajnych pojazdów, zapewnia zoptymalizowaną stabilność, trwałość i odporność na zużycie, a także niezawodnie i precyzyjnie radzi sobie z dużymi obciążeniami. Unikalne kryształy Arctic Grip gwarantują doskonałe osiągi na lodzie, podczas gdy mocne boki z aramidu wydłużają żywotność opony i zwiększają jej odporność na przebicia i uszkodzenia.
• Doskonała przyczepność w zimowych warunkach i zrównoważona sterowność
• Większa stabilność i maksymalny komfort jazdy
• Ekologiczna mobilność z oszczędnością paliwa
• Mocne boczne ścianki z aramidu dla odporności i ochrony



Opona Hakkapeliitta R5 zapewnia doskonałą przyczepność, maksymalny komfort jazdy i ekologiczne właściwości jezdne specjalnie opracowane na skandynawskie zimy. Nowy bieżnik Double Block Grip gwarantuje doskonałą przyczepność i sterowność, podczas gdy unikalne kryształy Arctic Grip zapewniają najwyższe osiągi na lodzie. Mikroskopijne kryształy są dodawane do mieszanki gumowej i działają jak wbudowane kolce, tworząc ostre i solidne krawędzie wewnątrz gumy. W miarę zużywania się opony pojawiają się nowe kryształy, które zwiększają tak potrzebną przyczepność.
Hakkapeliitta R5 to opona niezwykle komfortowa w prowadzeniu. Stabilną sterowność, płynną jazdę i przyjemny poziom hałasu zapewnia nowy bieżnik Silent Touch. Przyjemnie niski poziom hałasu osiągnięto poprzez usunięcie najbardziej uciążliwych szczytów dźwiękowych, które ludzkie ucho potrafi rozpoznać. Rezultatem tego usunięcia nieprzyjemnych dźwięków jest niższy hałas w kabinie pojazdu i całkowity komfort jazdy.
Opona Hakkapeliitta R5 została opracowana tak, aby pozostawiała mniejszy ślad węglowy. Nowa, ekologiczna mieszanka gumowa Green Trace zapewnia bezpieczną i ekologiczną jazdę dzięki składnikom takim jak kauczuk naturalny, recyklingowana stal i oleje roślinne. Jedna trzecia mieszanki składa się z odnawialnych i recyklingowanych materiałów, dzięki którym opona zapewnia długą żywotność, zrównoważoność i odporność na zużycie.
Największy postęp pod względem bezpieczeństwa osiągnięto poprzez opracowanie nowego bieżnika. Bieżnik Double Block Grip zapewnia doskonałą przyczepność i sterowność, które są szczególnie widoczne w obszarze barków opony. Szereg sztywnych bloków bieżnika zaczyna się w środkowej części opony i rozdziela się w kierunku barków na dwa. W porównaniu do swojego poprzednika, opony NOKIAN TYRES Hakkapeliitta® R3, nowa opona Hakkapeliitta R5 ma o 40% więcej bloków gumy w obszarze barków i w środkowej części. Dzięki temu kontakt z powierzchnią jest większy o 4%, co zwiększa przyczepność na śliskiej nawierzchni.
Pierwszorzędne osiągi na lodzie gwarantują unikalne kryształy Arctic Grip. Mikroskopijne kryształy są dodawane do mieszanki gumowej i działają jak wbudowane kolce, tworząc ostre i solidne krawędzie wewnątrz gumy dla maksymalnej przyczepności. W miarę zużywania się opony pojawiają się nowe kryształy, które zwiększają tak potrzebną przyczepność.
Bezkompromisowe prace rozwojowe wyraźnie przekładają się na ogólną wydajność opony w zimowych warunkach. W porównaniu z oponą Hakkapeliitta R3, osiągi na lodzie i śniegu wzrosły aż o 4%. Na przykład droga hamowania na lodzie w porównaniu z drogą hamowania poprzednika skróciła się podczas hamowania z prędkości 80 km/h do całkowitego zatrzymania aż o 5,6 metra. Nowa Hakkapeliitta R5 ma również o 10% więcej lameli. Gęsta sieć komputerowo zoptymalizowanych lameli dobrze działa na lodzie, śniegu i gołych nawierzchniach. Te głębokie lamele zapewniają bezpieczną przyczepność, nawet gdy opona się zużywa. Samoblokujące się 3D lamele zamykają bloki gumy w miejscu kontaktu ze sobą, co zwiększa sterowność podczas skrętów i gwałtownych manewrów.
Hakkapeliitta R5 radzi sobie z wszystkimi zimowymi warunkami i oferuje przewidywalne osiągi na gołych, mokrych, oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach. Jedną z najtrudniejszych sytuacji pod względem sterowności jest błoto pośniegowe, zwłaszcza gdy pojawia się między pasami ruchu na ruchliwej autostradzie. Główne rowki na bieżniku opony, opracowane w celu ochrony przed niebezpiecznym aquaplaningiem na błocie pośniegowym, pomagają efektywnie odprowadzać wodę i błoto pośniegowe z miejsca kontaktu opony z nawierzchnią. Rowki otwierają się od środka w kierunku barków i zapewniają wolną drogę do odprowadzania wody z powierzchni kontaktu. Dzięki temu zapewniają stabilną i niezawodną przyczepność na drogach pokrytych wodą lub błotem pośniegowym.
Absolutny komfort
Hałas opon może znacząco wpłynąć na komfort jazdy. Przy niższym hałasie jazda dla kierowcy jest bardziej komfortowa i mniej męcząca. Przyjemnie niskie poziomy hałasu nowej Hakkapeliitta R5 zostały osiągnięte poprzez usunięcie najbardziej uciążliwych szczytów hałasu, które ludzkie ucho jest w stanie rozpoznać wewnątrz pojazdu. Wynikiem tego selektywnego usuwania nieprzyjemnych dźwięków jest niższy hałas w kabinie pojazdu i większy komfort jazdy.
Nowy bieżnik Silent Touch gwarantuje wygodną i spokojną jazdę dzięki nowemu rozmieszczeniu bloków gumy. Chociaż ogólna liczba bloków wzrosła, poszczególne bloki i rowki są mniejsze. W połączeniu z zrównoważonymi blokami gumy bieżnik Silent Touch zapewnia stabilne prowadzenie, płynną jazdę i przyjemny poziom hałasu.
Absolutna ekologiczność
Lżejsze toczenie oszczędza paliwo i wydłuża zasięg baterii w pojazdach elektrycznych. Dzięki łatwo toczącemu się bieżnikowi i mieszance gumy Green Trace, opona Hakkapeliitta R5 ma jeszcze niższy opór toczenia. Opona Hakkapeliitta R5 ma aż o 4,4% niższy opór toczenia niż jej poprzednik i aż o 15,5% lepszy opór toczenia w porównaniu ze średnią u głównych konkurentów w segmencie premium opon.* Również w pojazdach elektrycznych wzrost energii może być znaczący. W porównaniu z konkurentem premium, opona Hakkapeliitta R5 oferuje o 4,0% dłuższy zasięg. Może to oznaczać aż 230 km więcej w ciągu jednej zimy.**
Efektywność paliwowa w liczbach
Używanie opon zimowych z niskim oporem toczenia przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii. W porównaniu z podobnymi premium oponami zimowymi, pojazdy z zamontowanymi oponami Hakkapeliitta R5 zużywają o 2,8% mniej paliwa. Na przykład w Finlandii kierowca może zaoszczędzić średnio aż 48 litrów paliwa i zmniejszyć emisję CO2 o około 140 kg w ciągu czterech lat, co odpowiada szacowanemu cyklowi życia opony zimowej. Orientacyjne obliczenia pokazują, że pojazdy elektryczne jeżdżące na oponach Hakkapeliitta R5 mogą zaoszczędzić 170 kWh energii elektrycznej przez cały okres szacowanej czteroletniej żywotności opon.
Główne innowacje:
Bieżnik Double Block Grip. Wyjątkowa przyczepność i sterowność. Nowy bieżnik z podwójnymi blokami gumy zapewnia maksymalną przyczepność na śliskich zimowych nawierzchniach.
Kryształy Arctic Grip. Doskonała przyczepność na lodzie. Mikroskopijne kryształy trzeciej generacji są dodawane do mieszanki gumy i działają jak wbudowane kolce, które tworzą ostre i solidne krawędzie wewnątrz gumy dla maksymalnej przyczepności. Wraz z zużywaniem się opony, pojawiają się nowe kryształy, które zwiększają tak potrzebną przyczepność.
3D samoblokujące się lamele. Dokładna i przewidywalna sterowność. Samoblokujące się 3D lamele blokują ze sobą poszczególne bloki gumy w miejscu styku, co zwiększa sterowność podczas skręcania i gwałtownych manewrów.
Mieszanka gumy Green Trace. Bezpieczniejsza i bardziej ekologiczna jazda. Doskonała przyczepność we wszystkich zimowych warunkach, dłuższa żywotność oraz niski opór toczenia. Wysoka zawartość naturalnego kauczuku utrzymuje mieszankę gumy elastyczną we wszystkich warunkach. Ponad jedna trzecia mieszanki składa się z odnawialnych i recyklowanych materiałów.
Bieżnik Silent Touch. Wygodna i przyjemna jazda. Większy komfort opon Hakkapeliitta R5 osiągnięto poprzez usunięcie najbardziej uciążliwych szczytów hałasu.
Technologia aramidowych boków. Odporność i ochrona w nieoczekiwanych sytuacjach. Mieszanka gumy na bokach opony jest wyjątkowo odporna na przebicia czy uszkodzenia, ponieważ zawiera ekstremalnie mocne włókna aramidowe. Ten sam materiał jest również używany w przemyśle lotniczym i obronnym. Włókna aramidowe wzmacniają gumę na bokach, dzięki czemu lepiej opierają się zewnętrznym uderzeniom i naciskowi w miejscu kontaktu z felgą. Tę technologię wykorzystuje seria Hakkapeliitta R5 SUV.
Pokud ano, tak prosím vložte svůj příspěvek.